Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 29. august 2011

Nekolajs trylle gryde..

I dag er Nekolaj på 6 år gæstekok her på bloggen med hans egen super bulgur tryllegryde :-)
Nekolaj med tryllegryderet og brøddej
4 personer
300 g. bulgur
100 g. udblødte og kogte kikærter, eller en dåsefuld
½ l grønsags boullion
4 tomater hakkede eller en ds. hakkede tomater
1/2 blomkål i små buketter
4 fed hvidløg finthakket
1 stort løg grofthakket
1 spsk. olivenolie
1 håndfuld persille
1 tsk. spidskommen
1 tsk. tørrede koriander
  


Steg løgene af i olie, tilsæt kikærterne, tomat, spidskommen, koriander, bulgur og blomkål.
Når det simrer igen tilsættes bullion og persille. 
Lad det simre i ca 12 - 15 min. 
Tilsæt mere vand hvis retten koger tør og rør tit i gryden. 
Smag til med salt.
Server som her sammen med noget godt brød. 
Smager også godt iblandet friske tomater, som frokost salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar