Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 12. september 2011

Gulerodskage med havregryn og banan

Den måtte jeg prøve :-)
Lille bradepandefuld
Kage:
1½ dl. majs eller rapsolie
175 g. rørsukker
4 spsk. yoghurt eller ymer
4 æg
1 tsk. vanillepulver eller 1 vanillestang
125 g. valnødder eller mandler
175 g. revet gulerod
1 most banan
175 g. hvede eller speltmel
90 g. havregryn
1 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
1 tsk. kanel
½ tsk. salt

Rør olie, sukker, yoghurt, æg og vanille sammen. 
Rør de hakkede nødder, gulerod og bananmos i. 
Rør mel og havregryn sammen med bagepulver, natron, kanel og salt i en skål og rør denne melblanding i de øvrige ingredienser. 
Kom dejen over i en lille bradepande eller springform og bag kagen ved 180 grader i ca. 1 time. 
Afkøl kagen
Glasur;
150 g. smøreost
4 spsk. yoghurt eller ymer
90 g. flormelis
1 tsk. revet citronskal
2 tsk. citronsaft

Rør ost og yoghurt sammen og tilsæt flormelis og til sidst citronsaft og citron skal. 
Fordel glasuren over kagen.
Pynt kagen med friske spiselige blomster feks. som her tallerkensmækker eller citronmelisse og mynte blade.

1 kommentar:

  1. Hold nu op, hvor ser den lækker ud! Jeg skal bage senere i dag, og nu er der ingen tvivl om, at det bliver denne :)

    SvarSlet