Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 2. september 2011

Hurtige Rugboller

Bollerne passer til det hele morgenmad, frokost, middag og det indimellem
16 stk

3 dl.  mælk eller soyamælk
50 g. gær
3 dl. varmt vand
50 g. smør eller olie
1 tsk. Salt
1 tsk. sukker
1 tsk. stødt anis eller kommen  eller kardemomme
300 g. rugmel
450 – 500 g. hvedemel eller speltmel

Rør gæren ud i mælk og vand. 
Kom smør, sukker og krydderier samt rugmel i og rør det sammen.  
Tilsæt det lyse mel lidt efter lidt og ælt dejen blank og smidig, med så meget mel den kan tage. 
Form dejen til flade boller der takkes i kanten med en kniv og lægges på bageplade med bagepapir. 
Efterhæver 20 minutter. 
Bages ved 200 grader i ca. 15 minutter

2 kommentarer:

  1. Super gode boller ! Har lige bagt en portion til suppen og det var lige før de ikke nåede frem til bordet :o)
    Tak
    Mvh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet
  2. Tak for rosen Susanne - ja det er også en af mine favorit bolle opskrifter ;-)

    SvarSlet