Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 13. september 2011

Majsbrød

Når du vil lave et andet brød, end du plejer at lave.
et brød 
50 g. gær
1 dl. mælk
2 dl. lunkent vand
220 g. majsmel
½ tsk. salt
300 g. hvede eller speltmel
50 g. smør

Bland gær med vand og mælk. 
Tilsæt majsmel og salt sammen med smørret der er hakket i små stykker. 
Ælt dejen og tilsæt så meget hvidt mel, som dejen kan tage. 
Ælt dejen glat. 
Kom dejen i en brødform der er foret med bagepapir eller penslet med smør. Lad dejen hæve til dobbelt størrelse. 
Brødet bages ved 180 grader i 50 minutter og 10 minutter uden form til sidst.

2 kommentarer:

  1. Hejsa

    Selvom det er en gammel tråd, synes jeg den skal have lidt ros med på vejen.!
    Jeg bagte brødet for første gang i går, hvilket var et stort hit faktisk så stoort at jeg skal bage endnu et i dag.! :)

    SvarSlet