Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 25. november 2011

Moccakage med nødder

En kage med en god intens smag!
1 ½ dl. meget stærk kaffe
5 dl.hvedemel
3 tsk bagepulver
1 dl. nødder finthakkede
150 g. smør eller plantemargarine
1½ dl. farin eller rørsukker
2 æg
Glasur:
2½ dl flormelis
1 spsk. smør
1 – 2 spsk. stærk kaffe
Pynt: hakkede nødder

Kom mel og bagepulver i en stor skål. 
Tilsæt de hakkede nødder rør blandingen sammen. 
Smelt smør og sukker i en lille gryde tag gryden fra varmen. 
Bland æggene med kaffen og pisk dette sammen. 
Kom smør blandinge og æggekaffeblandingen i melet. 
Rør dejen sammen. 
Kom dejen i en smurt ovenfast form eller fad. 
Bag kagen i ca. 35 – 40 minutter eller indtil der ikke hænger ubagt dej, når du stikker en strikkepind eller en gaffel ned i midten af dejen.
Pynt kagen med  den sammenrørte glasur og hakkede nødder

1 kommentar:

  1. Hej Lue

    Skøn skøn kage, der ser dejlig svampet ud :-)

    Jeg har givet dig en blog award (http://mademoiselle-black.blogspot.com/), som jeg håber, at du vil modtage :-)

    De bedste hilsner

    Mademoiselle Black

    SvarSlet