Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 23. december 2011

Vanilliekranse

En opskrift jeg har fra min morfar Aage, som var konditor fra 1930erne, indtil 1963. Jeg har altid brugt denne opskrift til jul og før mig, har min mor brugt opskriften siden 1940erne
Ca. 275 stk.
750 g. hvedemel
500 g. rørsukker
500 g. smør
1 sammenpisket æg
2 spsk. mælk
Lidt hjortetaksalt
Vanilliekornene fra en hel
stang vanillie

Bland det hele sammen og ælt det til en god sammenhængende dej. 
Det hjælper hvis smørret har stået uden for køleskabet i en time inden, så smørret har fået stuetemperatur.
Rul dejen ud til lange dejpølser og lav små kranse af dem, eller rul dejen ud med kagerulle og brug de små juleforme til at lave figursmåkager. 
Bages ved 200 grader i ca. 8 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar