Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 7. oktober 2012

Bagte rodfrugter med balsamico marinade.

Super tilbehør ;-)
til så mange som I er 
- marinaden er beregnet til en stor portion til 4 personer
Løg
Rødbeder
Kartofler
Gulerødder
- og de rodfrugter du ellers har eller har lyst til at bruge. Så mange som I kan spise og beregn  rigeligt – da retten også smager godt næste dag eller med i madpakken
Marinade: 
1 dl. vand, 
2 spsk. olivenolie , 
1 spsk. Balsamico eddike,  
2 tsk. salt,  
lidt peber
Topping:
Små kviste af rosmarin eller timian
2 spsk. flydende honning eller Akacie honning - kan udelades.


Rodfrugterne renses og skæres i større stykker.
Jeg har her brugt Løg der er skåret i både, Gulerødder i grove stykker. Kartofler i både og Rødbeder i grove tern
Marinaden piskes sammen.   
Rodfrugterne vendes i marinaden.  
Kom rodfrugterne med marinade i et ovnfast fad. 
Drys med nogle små kviste af rosmarin. 
Dryp honningen udover rodfrugterne.
Bag rodfrugterne ved 180 grader i ca. 45 minutter. Lidt efter hvor store stykker, du har skåret rodfrugterne ud i.  
Server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar