Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

lørdag den 3. november 2012

Porre-suppe med flødeost

Prøv at legere din suppe med flødeost ;-)
4 personer
4 porrer i skiver
2 spsk. olivenolie
1 liter vand
1 spsk. urteboullion
100 g  flødeost. Jeg har brugt en økologisk  med basilikum og tørrede tomater
Ca. 2-3 spsk. fløde
Salt, peber , citronsaft
Topping:
4 spsk. græskarkerner der lige er blevet svitset på en hed pande i 1 - 2 minutter

Svits porrerne i olien i  2- 3 minutter. 
Tilsæt vand og bouillon og lad suppen koge i 8 -9 min. 
Rør osten ud i suppen og tilsæt fløden. 
Lad suppen koge  3-4  minutter. 
Smag suppen til med salt, peber og citronsaft.
Drys med græskarkernerne ved serveringen. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar