Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 26. september 2014

Krydret Linse- Bønne suppe

Lige hvad jeg havde lyst til i dag :-)
Jeg har blendet bønnerne så børn og andre der ikke kan lide kidney bønnernes melede konsistens kan spise med.
Kan du ikke tåle tomater - så brug blommer - dem er der mange af lige nu :-)
4 personer

2 løg hakket
2 fed hvidløg hakket
2 spsk.olivenolie
1 tsk. karry
1 tsk. gurkemeje
2 tsk. oregano
2 ds. tomater
1 tsk. kanel
1 tsk. spidskommen knust
½ tsk. vanille
2 laurbærblad
2 dl. røde linser skyllede
3-4 gulerødder i skiver
1 rød peberfrugt hakket
Vand kogende
1 ds. kidneybønner blendet med 2 dl. vand
1 dåse øko kokosmælk
salt - peber
Tilbehør. Masser af hakket persille og rosiner eller tørrede tranebær eller hakkede mandler.

Svits løg i olien. 
Tilsæt hvidløg, karry, gurkemeje, oregano pg svits det med i et minut. 
Tilsæt tomater, kanel, spidskommen, vanille, laurbærblade, gulerødder, peberfrugt og linserne. 
Rør godt rundt og tilsæt kogende vand så det lige dækker grøntsagerne. 
Blend bønnerne med vand og hæld det i suppen.
Kom kokosmælken i suppen. 
Lad suppen simre i ½ time. 
Smag suppen til med salt og peber.

Server med persille og rosiner eller mandler. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar