Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 26. september 2014

SojaRis frikadeller.

Jeg havde en rest kogte ris og frosne pillede grønne sojabønner også kaldet Edamame bønner i fryseren. Det blev der de her grønne frikadeller ud af.
Jeg spiste dem som frokostret med lidt god sennep, syltede rødbeder og rugbrød :-)
Server dem med det du har lyst til at servere frikadeller sammen med.
ca. 10 stk.

3 dl. bælgede soyabønner
1 stor håndfuld persille
1 fed hvidløg
3 - 4 dl. kogte ris
4 spsk. mel
2 spsk. havregryn
½ tsk. stødt spidskommen
lidt paprika
salt - peber
4 spsk. vand

Giv sojabønnerne et opkog i kogende vand i 2 minutter.
Lad dem dryppe af i en sigte.
Hak sojabønnerne eller kom dem i en foodprocesser sammen med persillen og hvidløg, og blend det godt.
Tilsæt derefter kogte ris, mel, havregryn, spidskommen, lidt paprika, salt, peber og vand og blend det.
Form  farsen med hænderne til frikadeller.

Steg dem i 5 minutter på hver side i olie eller fedtstof, det du foretrækker at bruge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar