Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 21. december 2014

Banan Havre Pandekager

Meget lækre pandekager uden mel og æg - med virkelig god smag. 
Har du nogle bananer der trænger til at blive brugt - så bag disse pandekager f.eks. til morgenmad eller weekend kaffen
5 stk.- En stor portion / 2 almindelige portioner
2 modne bananer uden skræl.

2½ dl. havre
1 1/2 tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
2 godt modne mellemstore bananer
2 dl. mælk - soja, mandel eller ko mælk
1/2 til 1 tsk. kanel  
1 tsk. vanille
olie eller anden fedtstof til stegningen af pandekagerne

Tilbehør.
Jeg bruger blåbærmarmelade her.
Har du hjemmelavet marmelade bruger du selvfølgelig det. Ellers kan jeg anbefale marmeladen af mærket Fior de frutta, som er italiensk øko marmelade uden sukker, der er sødet med koncentreret æblesaft. Det er en ekstra lækker marmelade - Hold øje med når den kommer som tilbud til 20 kr, glasset ind imellem i brugs og netto. 
Derudover har jeg taget 4 spsk. frosne blåbær og tøet dem op.
Det smager fantastisk sammen med banan havre pandekagerne.

Blend banan og plantemælk.
Tilsæt havre blandet med bagepulver og salt, vanille, kanel  og blend det sammen.
Lad pandekage dejen stå i 10 minutter og tykne.
Bag pandekagerne ved at tage lidt olie eller fedtstof på panden og derefter 4 spsk. dej som du breder ud på midten af panden.
Bag pandekagerne ca. 3 minutter på hver side.
Vend dem forsigtigt med en god spatel.

Top op med blåbær marmelade og optøede blåbær eller anden frugt og marmelade.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar