Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 29. december 2014

Bananbrød med nødder

Jeg havde nogle meget overmodne bananer,
og jeg har rigeligt med bananer i fryseren til is og desserter ;-)
Så det blev til et lækkert bananbrød til eftermiddags teen.
et lille brød

2 store meget modne bananer skrællet og moset.

1 spsk. rapsolie
¾ dl sojamælk eller anden form for mælk
et nip salt
½ tsk. eddike
1 tsk. vanille
1½ dl. havregryn
1½ dl. speltmel - eller anden fint malet mel feks. mandelmel, hirsemel, rismel eller en blanding af det.
1 dl. hakkede valnøddekerner eller hasselnødder - kan udelades hvis du har børn under 2 år, der også skal spise brødet
1 tsk. bagepulver
½ tsk. stødt kanel
½ tsk. stødt ingefær


Bland olie, bananer, mælk, salt og eddike i en skål.
Bland vanille, havregryn, mel, nødder, bagepulver, kanel og ingefær i en anden skål. 
Kom mælke blandingen op i mel blandingen og bland det hele.
Kom dejen i en lille oliesmurt eller bagepapir beklædt brød bageform.
Bag brødet i 40 minutter ved 180 grader.

Lad brødet køle af - og nyd det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar