Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 29. december 2014

"Nutella" med tofu og nødder uden sukker

God og lækker smørecreme til brød og kage.
Sundt, glutenfri og vegansk.
1 mindre glas:

100 g. Tofu ( helst øko og silketofu der er den blødeste)

 13 - 14 stk. Dadler eller 2½dl. - uden sten
1 1/4 dl. Hasselnødder eller mandler
2 spsk. Kakaopulver uden sukker
1 tsk. Vaniliepulver
Evt. lidt plantemælk


Kom nødder, tofu, dadler, kakao og vanilie i en blender og blend det til en næsten ensartet masse
- jeg kan godt lide det er med bid
- ellers blend det til det er helt ensartet.
Smag nutella cremen til.
Er cremen for tyk tilsæt lidt plantemælk.
Kom Nutella cremen på et glas med låg og opbevar det i køleskabet 
- det kan holde sig op til 14 dage.

Her har jeg smurt Nutella cremen på et stykke knækbrød.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar