Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 21. december 2017

Havregrynskugler med kokossukker

En fast juletradition i min familie med havregrynskugler med smør
- her er den veganske variation med.
ca. 25 stk 

125 g havregryn
100 g økologisk smørbar fra Naturli eller smør
125 g. kokossukker (som er noget sundere end rørsukker eller hvidt sukker)
2 - 3 store spsk. kakaopulver uden sukker
2 spsk. færdig lavet kaffe eller kornkaffe
Kokosmel til at trille kuglerne i.

Bland det hele sammen, og tril kugler af massen.
Tril derefter kuglerne i kokosmel.
Opbevar havregrynskuglerne i køleskabet.

Er havregrynskuglerne lavet med smørbar
- så skal der kun tages de kugler ud af køleskabet som der bliver spist - da smørbar hurtigt smelter ved stuetemperatur. 
Kan holde sig i køleskabet i ca. 4 - 5 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar