Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 19. december 2017

Krydderi kage med chokolade figurer og smørcreme.

3 dl plantemælk eller anden form for mælk.
2 tsk. vineddike eller citronsaft

Ca. 750 g fint malet mel
2 tsk. no egg eller 2 æg
2 tsk. bagepulver
1 spsk. kanel
1 tsk. nellike stødt
2 tsk. ingefær stødt eller friskrevet ingefær
½ tsk. salt
100g margarine vegansk eller smør
400g rørsukker eller kokossukker
2 tsk. vanilje
Smørcreme:
700 g flourmelis
8 spsk veganske smør eller margarine
6 spsk ahornsirup
Chokolade figurer - jeg har brugt snemands figurere af hvid chokolade

Pisk plantemælk med vineddike/citronsaft og lad det stå i 10 minutter
 Bland i en anden skål mel, bagepulver, vanilje, kanel, ingefær, salt, nellike, no egg , (bruger du hønseæg skal de piskes i mælkeblandingen)
Pisk i en 3 skål fedtstof og sukker godt sammen, så det bliver lidt luftigt. Tilsæt mælkeblandingen.
Bland derefter mælke – sukker blandingen sammen med melblandingen, rør det til en ensartet dej.
Kom dejen i en lille bradepande. 
Bag kagen ved 180 grader i 35 - 40 minutter. På en tandstikker skal der ikke hænge dej, efter at du har stukket den ned i kagen, og trukket den op igen - så er kagen færdigbagt.
Lad kagen afkøle.
Skær kagen i to ved at skære den midt igennem, så der bliver to kagebunde.
Pisk smørcremen sammen. 
Smør smørcremen på den ene kagebund og læg den anden kagebund ovenpå.
Smør smørcreme ovenpå kagen i et tyndt lag og læg chokoladefigurer ovenpå smørcreme på.
Jeg serverede kagen på paptallerkener og i servietter, da vi var i Tivoli til deres juledecember arrangement - så vi drak varm plantemælks kakao til jeg også havde med hjemmefra - for det var koldt og meget hyggeligt :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar