Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 7. november 2011

Wokstegt grønt med linser

En dejlig, enkelt ret
3 portioner
2 dl grønne/ sorte  linser her har jeg brugt Belugalinser
¾ liter vand
salt
2 spsk. olivenolie
3 porrer skåret i ringe
2 peberfrugter rød og gul i strimler
2 gulerødder i strimler
soya sauce ca. 3 - 4 spsk.
salt – peber
saft af ½ citron
eventuelt revet ost eller hakket persille til pynt

Kog linserne i 20 minutter i vand med salt. 
Hæld vandet fra linserne.
Svits porrer, gulerod og peberfrugt i olien i 2 - 3 minutter i wokken ved høj varme. 
Vend de kogte linser i  grøntsagerne og svits dem med i 2 minutter. 
Tilsæt soya, citronsaft,  salt og peber. 
Server linserne drysset med revet ost.
Som hovedret server linserne sammen med kogte ris og en stor skål grøn salat

1 kommentar: