Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 16. september 2012

Æblekage med kokos og mandler

Lækker kage hvor du kan bruge nogle af de mange dejlige æbler, der er i haver og butikker lige nu ;-)
En lille bradepandefuld.

300g. smør
225 g. rørsukker
4 æg
300 g. spelt eller hvedemel
100 g. kokosmel
3 tsk. bagepulver
75 g. mandler grofthakkede
1 dl. æblesaft eller juice eller mælk
ca. 5 æbler uden kernehus og stilk
4 spsk. rørsukker
3 spsk. kanel stødt

Rør smør med sukker til det bliver luftigt. 
Rør ægene i et ad gangen. 
Bland mel og kokosmel med bagepulver og rør det i dejen sammen med væsken og de hakkede mandler. 
Kom bagepapir i en  badepande.  
Skær æblerne i smalle både. 
Bland æblestykkerne med sukker og kanel. 
Tryk æblestykkerne ned i dejen med skrællen opad.
Drys resten af kanel-sukker blandingen over kagen. 
Bag kagen ved 180 grader i ca. 45 minutter – alt efter hvor dyb formen er.  Mærk med en strikkepind eller lignende om kagen er bagt ved at stikke den i kagen, og er der flydende dej på pinden, så skal kagen bages i længere tid.
Skær kagen i tykke skiver eller firkantede stykker ved serveringen.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jeg har bagt denne kage, den er lækker. Jeg synes den er den bedste æblekage opskrift
    Mange tak for opskriften. ❤❤❤

    SvarSlet