Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 29. december 2011

Vafler

Vafler er rigtig godt, når vi har et vaffeljern som bruges på komfuret, eller har en elektrisk vaffelbagemaskine.

Bedstemors Vafler
En opskrift jeg har fra min bedstemor Marie som blev født i 1909 :-)
1 kop mel
1 kop mælk
1 æg
1 tsk. sukker
½ tsk. salt
2 spsk. øl
½ tsk vanilliesukker eller kardemomme
Smør til bagningen

Det hele røres til en dej og bages med lidt smør i et vaffeljern eller en vaffelbager
Server med sukker og syltetøj 
eller flødeskum og bær 
eller vanilleis og varm chokoladesauce

FlødeVafler
¼ l. piskefløde
½ spsk. sukker
2 dl. hvedemel
Smør til bagningen

Pisk fløden til skum og tilsæt sukkeret. 
Kom melet i lidt efter lidt imens der røres. 
Bages med lidt smør i et vaffeljern eller en vaffelbager.
Server med sukker og syltetøj eller bær

MokkaVafler
ca. 8 stk.
250g. hvedemel
2 spsk.kakao
2 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
ca. 3 dl. mælk
2 spsk. stærk kaffe
125 g. rørsukker
3 æg delt i hvider og blomme
smør til bagningen

Bland mel, kakao, salt og bagepulver i en skål.
Tilsæt mælk, kaffe, sukker og æggeblomme og pisk blandingen glat.
Pisk æggehviderne stive og kom lidt af skummet i dejen først.
Derefter vendes resten af de piskede æggehvider i dejen.
Bag vaflerne i 4 - 5 minutter i vaffeljern eller bagemaskine
Server med flødeskum eller vanilleis ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar