Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 5. november 2012

Græskarpandekager


Det er efterår og der er masser af græskar. Så kan du lide græskar så
prøv disse græskarpandekager som både kan bruges som tilbehør til middagsretter og som dessert.
Der er ikke æg i denne opskrift men banan.
 ca. 14 stk. små:
2,5 dl fintrevet græskar
1 tsk. kanel
½ tsk. ingefær
½ tsk. vanille
Et nip muskatnød stødt
Et nip stødt nellike
1 banan
2 dl fint speltmel, hvedemel eller boghvedemel
1 tsk. bagepulver
lidt birkesød eller rørsukker
2,5 dl soyamælk eller mælk eller rismælk
fedstof til stegning

Bland det hele undtagen fedstof til en tyk pandekagedej. 
Steges som små pandekager 2 spsk. pr. pandekage i olie eller smør.

Her har jeg serveret pandekagerne som:

Frokostret med en stærk krydret tomatsauce og hakket forårsløg og som 



Dessert med  hindbær der lige er kogt op med ganske lidt vand og lidt rørsukker og kommet over pandekagerne sammen med lidt creme fraiche.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar